office@drbojic.com
Račkoga 7, Beograd

Osnovne teme

Uzimanje briseva

U saradnji sa Mikrobiološkom laboratorijom "Marković" dobijamo pouzdane rezulate briseva na bakteriološke, virusne ili gljivične analize sa kože i sluznica. Takođe, u okviru dijagnostike polnih bolesti rade se i analize uretralnih briseva na hlamidiju, mikoplazmu i ureaplazmu. U zavisnosti od traženih analiza rezutati se dobijaju u roku od 48 sati za bakteriološke briseve, a za 72 sata za uretralne biseve. Ukoliko se radi izolacija i kutura mikoloških (gljivičnih) analiza na dermatofite rezutati se čekaju od 15-20 dana. ...

Placanje karticama

trihomonijaza

Kategorija: Polne bolesti

Trihomonijaza je polno prenosiva bolest koju izaziva mikoorganizam Trichomonas vaginalis. Česta infekcija kod žena, putem polnog odnosa može se preneti i na muškarce. Često nema tegoba. Mogu se javiti tokom prve nedelje od nastanka infekcije, mada je simptomi mogu pojaviti i posle 6 meseci.

Muškarci uglavom nemaju nikakve tegobe, i ne znaju za postojanje infekcije sve dok se njihove partnerke ne požale na probleme. Ipak, ukoliko se jave, problemi su sledeći:

• osećaj svraba ili peckanja u mokraćnom kanalu
  • crvenilo otvora mokraćnog kanala
  • ponekad je prisutna sluz
  • može se javiti osećaj žarenja posle mokrenja ili ejakulacije

Žene imaju izražene tegobe:

• zelenkasto žuti, penasti vaginalni sekret neprijatnog mirisa
  • bol pri mokrenju ili često mokrenje
  • svrab vagine
  • neprijati i bolni seksualni odnosi
  • izrazito neprijatan miris
  • i retko, bol u maloj karlici
  • može izazveti, kod trudnica, prevremeni porođaj ili abortus

Bolest se dijagnostikuje prilikom pregleda i uzimanjem briseva iz vagine i mokraćnog kanala. Leči se antibioticima. Dozu leka i dužinu lečenja prepisuje lekar. Uvek se leče oba partrera.