HPV infekcija

Infektivnost

Prevencija i lečenje

HPV tipizacija- PCR metoda

HPV – humani papiloma virusi, široko rasprostranjena grupa virusa, koja broji više od 100 tipova. Ovi virusi mogu inficirati kožu i sluznice.

• Svako od nas je svakodnevno u kontaktu sa virusima iz ove grupe. Infekcija se prenosi kontaktom, naročito u kolektivima, kao što su škola, vojska i sl. Postoji i profesionalno operećenje, naročito kod osoba koje rukuju mesom, pa su česte kod masara, ribara i sl.
  • Sitne povrede olakšavaju ulazak virusa u kožu i pojavu infekcije.
  • Najveći broj je tzv. inaparentnih infekcija, klinički nemanifestnih, tj. nevidljivih, bez ikakvih promena po koži, koje mogu postojati godinama, čak i decenijama.
  • Najveći broj tipova izazivaju benigne bradavice, ali izvestan broj ima ulogu u nastanku malignih bolesti kože i sluznica.

Na koži se najčešće javljaju obične bradavice, više od 20 % školske populacije je inficirano. Uglavnom su boje kože, u vidu bradavičastih izraštaja, mada mogu biti i ravne, od jedva primetnih pa do više milimetara u prečniku. Ukoliko se ne leče mogu se širiti. Naročoto su izražene i raširene kod imunokompromitovanih osoba, HIV pozitivnih ili kod osoba na obolelih od malignih bolesti.

HPV infekcije su najčešće polne infekcije! Izazivaju polne bradavice – kondilome.
Samo 1-2% HPV ima klinički manifestni oblik infekcije.

Strane: 1 2 3 4